1. العاب
  2. العاب حرب

لن تصدق تحميل لعبة assassin's creed للاندرويد بحجم 6MB فقط من ميديا فاير

لن تصدق تحميل لعبة assassin's creed للاندرويد بحجم 6MB فقط من ميديا فاير


أساسنز كريد (بالإنجليزية: Assassin's Creed) أو عقيدة الاغتيالي هي سلسلة ألعاب مقطع مرئي عالم مفتوح تاريخية من نوع الخيال العلمي ومغامرات الأكشن والتسلل من منظور الفرد الثالث تتركب من عشرة ألعاب أساسية. اللعبة ظهرت على بلاي ستيشن 3 و‌إكس بوكس 360 و‌ميكروسوفت ويندوز و‌ماك أو إس إكس و‌نينتندو دي إس و‌بلاي ستيشن بورتبل و‌بلاي ستيشن فيتا وإتش بي ويب أو إس[1] و‌آي أو إس و‌أندرويد و‌ويندوز فون 7 و‌وي يو.


اللعبة الرئيسية في السلسلة قامت بتطويرها يوبي سوفت مونتريال للعب الفردي ويوبي سوفت أنيسي للعب الجماعي، في حين تم تعديل النسخة المحمولة عن طريق غيم لوفت وغريبتونيت ستوديوز، مع تحديث إضافي من يوبي سوفت مونتريال. استقبل المستخدمون والنقّاد اللعبة على نحو جيّد، والسلسلة مستوحاة من حكاية آلموت للكاتب فلاديمير بارتول. جميع الألعاب في السلسلة نشرتها يوبي سوفت.
أساسنز كريد تدور على نحو رئيسي بخصوص الصِراع بين اثنين من المجتمعات السريّة القديمة وهما "الاغتياليون" (Assassins) و"فرسان الهيكل" (Knights Templar)، وعلاقتهما غير المباشرة بأجناس قديمة سبقت البشرية، والتي دمّرها ومجتمعاتَها تفجر شمسي عظيم. تبدأ فعاليات السلسلة في العام 2012 مع البطل الأساسي ديزموند مايلز - نادل مُنحدِر من سُلالة الأساسنز - وبالرغم من تربيّته كاغتيالي، تهرب لمدة من أهله كي يقطن حياة طبيعيّة كمثل بَني سنّهِ، ولكن حياته انقلبت رأسًا على بعد عندما قامت باختطافه مُنظّمَة تُسمى صناعات أبسترغو (Abstergo Industries) وهي الوجه الجديد للفرسان وهم على عِلمٍ بنَسل وحقيقة ديزموند. أجبرت تلك المُنظمة ديزموند على استعمال "الأنيمس" (Animus) وذلك الجهاز يتيح له بتفقّد ذكريات أسلافه. تحاول أبسترغو لمعرفة أماكن الكثير من الأثريات ويشار إليها باسم "قطع مدينة عدن" (Pieces of Eden) التي تتضمن على قوى كبيرة تسمح لحاملها بالهيمنة على الإنس والتحّكم في مصير الإنسانية وجعل الإنس مجموعة واحدة متحدة تحت سَيطرتهم. ومن ثَم يقابل ديزموند فريق ضئيل من نّسل الأساسنز ويوافق على الشغل معهم باستعمال جهاز الأنيمس المُطوَّر للإصدار الثاني ليواصل رحلته في استطلاع ذكريات أسلافِه للبحث عن المزيد من قطع مدينة عدن ليستَردّوا قوّتِهم قبل أن تجِدهم أبسترغو. وبينما يقوم ديزموند باستكشاف تلك الذِكريات، تتسرّب إليه وراثيًا بعض إمكانيات أسلافه، وتلك الظاهرة معروفة باسم نفوذ النزيف (Bleeding Effect)، الأمر الذي يهبه بعض مهارات الأساسنز.

باستعمال الأنيمس يقوم ديزموند بتفقُّد ذكريات مجموعة من أجداده الأساسنز - بمن فيهم الطائر بن لا واحد من - يُعاقب في الطليعة فيُكلَّف بمهمة للتكفير عن ذنبه أثناء الحملة الصليبية الثالثة، وإتسيو أوديتوري دا فيرينزي (Ezio Auditore da Firenze) وهو مُغتال إيطالي أثناء أواخر القرن الخامس عشر وبدايات القرن السادس عشر خلال عصر النهضة الإيطالية، ورادونهاغايدون معلوم باسم كونور كينواي (Conor Kenway) وهو 1/2 موهوك 1/2 بريطاني آذار الاغتيال أثناء الثورة الأمريكيّة. أثناء كل هذه الأحداث، يعلم ديزموند عن نبوءة عاقبة العالم في 2012 من تلميحات الفرد 16 (Subject 16) وهو فرد استعملته أبسترغو قبل ديزموند لاختبار الأنيمس والنبوءة هي أن النكبة التي أدت إلى دمار الحضارة القديمة ستتكرر، وسيكتشف أن ذكرياته تحمل مفتاح عدم إصابة الأرض من التفجير الشمسي الثاني. أثناء استكشافات ديزموند سيساعده عروض ثلاثية الأبعاد سجلها ثلاثة من علماء هذه الأعراق القديمة وهم: جوبيتر (Jupiter) و‌مينيرفا (Minerva) و‌جونو (Juno). في أعقاب وفاة ديزموند بهدف تخليص الأرض، تقوم أبسترغو بالولوج إلى ذكرياته الباقيَة في الفضاء الإلكتروني[2] بالاستعانة بشخص حديث تقوم المؤسسة باستئجاره ليقوم باستعادة ذكريات إدوارد كينواي وهو جَد كونور كينواي، قرصان فوضته السلطات أثناء أعوام الإستعمار البريطاني

بالرغم مِن أن بطل اللعبة الأساسي هو ديزموند مايلز، إلّا أنه مجرد وصلة للأبطال الحقيقيين للسلسلة عن طريق الأنيمس الذي يتيح له بولوج وتفقُّد ذكريات أجداده وهم: الطائر بن لا واحد من وإتسيو أوديتوري وكونور كينواي. الأمر الذي يوفّر للّاعِب واجهة تخيلية تعرض عالم كل من الطائر أو إتسيو أو كونور - على مدار السلسلة - وكُل ما يتعلّق بهم من معدّات وأهداف وحتى الوضعية الصحيّة والعديد من الفوائد الأخرى، ويعرض الأنيمس تلك الواجِهة من داخل ذهن ديزموند. ويقوم الأنيمس بمزامنة التحكُّم فينقل الحركة من ديزموند إلى أسلافه. نحو وفاة اللاعِب أو معاكَستِه لمسار الذاكِرة يقوم الأنيمس بوقف التزامُن أتوماتيكًا، الأمر الذي يجبر اللاعب على بدء الذاكِرة مجددا. ضِف إلى هذا أنّه غير ممكن للّاعِب الذهاب للخارج عن المساحة التي قام باستكشافِها وإلا أدّى هذا إلى ضياع التزامُن مع الذاكِرة. وقد يتضمن الأنيمس على أشلاء من ذكريات المستعملين السابقين له.

خلال اللعب بأسلاف ديزموند تكون اللعبة مُقَدّمة في عالم مفتوح من منظور الفرد الثالث ويرتكز طريقة اللعب على نسق التسلل. اللعبة مقسّمة إلى مهام رئيسية لخدمة طور القصّة الأساسية، إضافة إلى الكثير من الهامّات الجانبية والتي تهدف أيضًا إلى استيعاب فعاليات القصّة أكثر فيمكنك أن تجمع الخرائط والكنوز والقطع الأثرية وأيضا استطلاع أضرحة الاغتياليين المجهولة وإعانة المدنيين والقيام بمهام الاغتيالات لبعض رؤوس الفساد ويمكنك أيضًا استطلاع المُدن من الأماكن العالية ثم القيام بقفزة ثقة (Leap of Faith) في أكوام القش بالأدنى، يُمكنك ايضاًً تأسيس مُنظمة المغتالين خاصَتك للقيام بمهام أُخرى، أو الإنفاق على إرجاع تشييد مدينة من خلال شراء وتحديث المحلات، كما يُمكنك شراء أسلحة وذخيرة ومعدّات وغيرها من الأُمور التي ستساعِدك في تنميّة موارِدك. في بَعض الأحيان يقوك اللاعب بالتحكُّم المُباشِر بديزموند، وبطبيعَة الوضع يكون قد اكتسب مهارات أسلافه نتيجة لـ نفوذ النزيف، ويكون كذلكً قد اكتسب مقدرة "بصيرة العُقاب" (Eagle Vision)، والتي تمكّنه من مفاضلة الأصحاب من الخصوم وأيضًا مفاضلة المقاصد التي يتوجّب عليه التخلص منها وذلك المفاضلة يتم من خلال إعطاء كل فئة لَون خاص بها. ويمكِّن الأنيمس مستخدمه مِن إرجاع أي ذاكِرة فائتة والتفاعُل معها مكررا؛ على طريق المثال، في لعبة برذرهود، يحقق اللاعِب نتائج أفضل  متى ما تمَكّن تأديَة الهامَة بأسلوب معيّنة، وأحياناً تكون بإنهاء حياة مقاصد الهامّة لاغير.

تتصف اللعبة بالحركات الحيوية مثل الركض وتسلُّق المباني أو القفز فوق الأسطُح الأمر الذي قد يؤدّي إلى جلب اهتمام الحرّاس، فيكون لديك خيارين؛ إمّا القتال أو الفرار والاختباء بعيدًا عن أنظار الحرّاس، فيمكنك الاختباء في كومَة قَش أو داخل أي بئر، والانتظار إلى أن يقل مراعاة الحُرّاس. نسق القتال يتضمن الكثير من الأسلحة المتميزة والدروع والحركات المتنوعة، على طريق المثال استعمال النصل المَخفي المُخبّأ في المِعصم (Hidden Blade)، والذي يُمكِن استعماله في قتل المقاصد بهدوء.


Assassin's Creed is a series of video games. An open world of science fiction, action adventure and infiltration from the perspective of the third person is composed of ten basic games. The game featured on PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Mac OSX, Nintendo DS, PlayStation, PlayStation Vita, HP Web OS, iOS, Android, Windows 7 and Wii.

The main game in the series was developed by Ubisoft Montreal to play singles and Ubisoft Annecy for group play, while the portable version was modified by Gam Loft and Griffinet Studios, with an additional update from YouTube's YouTube. Users and critics received the game well, and the series is inspired by the tale of Alamut by writer Vladimir Bartol. All games in the series published by Ubisoft.
Assassin's Creed revolves mainly on the conflict between two ancient secret societies, the Assassins and the Knights Templar, and their indirect relationship to ancient races preceding humanity, which were destroyed by a great solar explosion. The series begins in 2012 with the main protagonist Desmond Miles - a descendant of the Ascension breed - and despite his breeding Kagtieli, he fled for a period of his family to live a normal life like his son, but his life turned upside down when he was kidnapped by an organization called Abstergo Industries Industries) is the new face of the Knights and they are aware of the offspring and the truth of Desmond. This organization forced Desmond to use Animus, a device that allows him to examine the memories of his predecessors. Abstergo is trying to find places of many antiquities called the "Pieces of Eden", which contains great forces that allow its bearer to dominate human beings and control the destiny of humanity and make humanity one united group under their control. Desmond then confronts a small team of Asians and agrees to work with them using the developed Animus II device to continue his journey in a memoir of his predecessors to search for more parts of Aden to regain their strength before Abstergo finds them. As Desmond explores these memories, some of his predecessors seep into him genetically, and this phenomenon is known as Bleeding Effect, which is inspired by some Essentials skills.

Using the Animus, Desmond examines the memories of a group of his forefathers - including the son of no one - who is punished in the vanguard with a mission to atone for his sin during the Third Crusade, and Ezio Auditore da Firenze, an Italian expatriate during the late 15th century The beginning of the sixteenth century during the Italian Renaissance, and Radonhagaydon known as Conor Kenway (1/2 Mohawk 1/2 British March assassination during the American Revolution. During all these events, Desmond learns about the prophecy of the world's end in 2012 from the 16 individual (16), an individual used by Abstergo before Desmond to test the anime. The prophecy is that the catastrophe that led to the destruction of ancient civilization will be repeated. Second Solar Blast. During Desmond's explorations, he will be assisted by three-dimensional presentations by three ancient archaeologists: Jupiter, Minerva and Juno. In the wake of Desmond's death with the aim of liberating the earth, Abstrogue enters into his remaining memories of cyberspace by using a modern person hired by the Foundation to retrieve the memories of Edward Kenway, the grandfather of Connor Kenway, a pirate authorized by the British colonial years

Although the main character of the game is Desmond Miles, it is only a link to the real heroes of the series through the Animus, which allows him to enter and lose the memories of his ancestors: the bird Ben La One of Azzio Auditori and Connor Kenway. Which provides the player with an imaginative interface that displays the world of the bird, or Ezzio or Connor - throughout the chain - and everything related to the equipment and goals and even the health situation and many other benefits, and presents the face of the face from the face of Desmond's mind. The animus synchronizes the transmission control from Desmond to his predecessors. Towards the player's death or its reversal of the memory path, the animus automatically stops the synchronization, which forces the player to start the memory again. In addition, it is not possible for the player to go outside of the space he has explored, otherwise this will result in loss of synchronization with memory. Anime may contain fragments of the memories of its former users.

While playing with Desmond's ancestors, the game is an introduction to an open world from the perspective of the third person and the mode of play is based on infiltration. The game is divided into main tasks to serve the basic story stage, in addition to a lot of side effects which are also aimed at absorbing more story activities. You can collect maps, treasures and artifacts, and also survey the tombs of unknown assassins, help the civilians and assassinate some of the heads of corruption. You can also set up your own expatriate organization to do other tasks, or spend on rebuilding a city by buying and updating shops, and you can buy weapons and ammunition Equipment and other things that will help you develop your resources. Sometimes the player is in direct control of Desmond, and of course he has acquired the skills of his predecessors as a result of the influence of the bleeding, and has also acquired the ability of "Eagle Vision" (Eagle Vision), which enables him to trade


ارسلها لاصدقائك !
ارسل تعليق
fav image